KLIK MASSA

KLIK MASSA PANASFM | Created By PANASFM crew

  • RSS
  • Delicious
  • Facebook
  • Twitter

MemBARA-BARA

Selamat Datang!

wwww


RADIO PANASFM

Thumbnail Recent Post

Intense Debate Comments

Klik Massa Dulu Kini Dan Selamanya

  • pemandangan 1
  • pemandangan 2
  • pemandangan 3

SUKE PANASFM?

Blog ini semata-mata copy paste Dari mana-mana akhbar online atau tidak ,termasuk,blog,web portal.dan lain -lain tujuan untuk rujukkan masa akan datang

This blog simply copy and paste from any newspaper online or not, including, blogs, web portal.dan other purposes for the future reference

u r MY ButterFly

My butterfly, You know how I make you fly, Everytime you pass me by, Never fail to make me smile...

B'coz OF u

If u are Alone,i'll Be Ur Shadow... If u want 2 cry,i'll Be ur shoulder.. If u Need 2 Be Happy,i'll Be ur smile.. But anytime u Need a frewn..i'll Just Be Me..

Do Not Leave Me.

I can not forget the tone of your voice I reached needed love...

I'm Not perfect

Terimalah aku Seperti apa adanya Aku hanya insan biasa Ku pun tak sempurna...

BestFrewn 4ever

Yeah We're Tight and Yeah We Fight But Through All Of It,There's one thing that will Never Change We'll Be FrienDs Forever...

6 nelayan Malaysia pulang selepas dipenjara di Indonesia



2012/01/06

MELAKA: Enam nelayan Malaysia yang dipenjara hampir 10 bulan oleh pihak berkuasa Indonesia kerana didakwa menceroboh perairan negara itu selamat tiba di tanah air hari ini selepas mendapat pengampunan Presiden Indonesia, Susilo Bambang Yudhoyono.

Semua mereka serta seorang lagi nelayan warga Indonesia yang ditahan di perairan antarabangsa antara Malaysia dan Indonesia pada 8 Mac tahun lalu, dibebaskan daripada Penjara Bengkalis kelmarin selepas Presiden Indonesia menawarkan pengampunan iaitu pengurangan hukuman penjara tiga tahun tiga bulan dan menghapuskan denda satu milyar Rupiah (RM350,000) seorang.
Pengadilan Negeri Bengkalis pada 5 Mei 2011 menjatuhkan hukuman enam bulan penjara serta denda satu milyar Rupiah terhadap semua mereka sebelum kes itu dibawa ke Mahkamah Agung di Jakarta.
Bagaimanapun, mahkamah itu memutuskan hukuman penjara dinaikkan kepada empat tahun serta denda dengan jumlah sama dan enam bulan penjara jika gagal membayar denda tersebut.

Jamil Mohd Top, 53; Mohd Zamri Hambali, 26; Rosli Abd Rashid, 34; Zainodin Adam, 53; Ridzwan Aris, 35; Ibrahim Mohd Kasim, 29; tiba di Jeti Feri Banda Hilir di sini kira-kira 1.30 tengah hari dengan menaiki feri dari Bengkalis dan disambut ahli keluarga dalam satu pertemuan penuh kesyukuran.

Seorang daripada nelayan berkenaan, Ridzwan berkata pengalaman dipenjarakan selama hampir 10 bulan di Indonesia memberi sedikit tekanan dan pengajaran berharga kepadanya setelah 15 tahun menjadi nelayan.

Beliau berkata, pelbagai perkara difikirkan termasuk kehidupan isteri dan tiga orang anak yang bergantung harap sepenuhnya kepadanya dalam mencari rezeki untuk keluarga.
"Perkara itu berlaku amat pantas dan sepanjang 10 bulan dipenjarakan saya tidak putus-putus berdoa agar dapat kembali ke pangkuan keluarga yang sememangnya menanti kepulangan saya," katanya ketika ditemui di sini, hari ini.

Namun, dia bersyukur kerana diberi layanan baik sepanjang berada di penjara republik itu sebelum mendapat pengampuan daripada Presiden Indonesia.

"Saya dan enam rakan lain berasa amat gembira dan tidak dapat tidur kerana terlalu seronok dengan berita pengampunan yang disampaikan," katanya.

Ridzwan berkata, dia akan terus menjadi nelayan dan mengambil langkah berhati-hati selepas ini bagi mengelak perkara sama berulang.

Sementara itu, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan, yang turut hadir di jeti berkenaan berkata pembebasan semua nelayan yang berasal dari Pontian, Johor terbabit adalah suatu peristiwa bersejarah dan mencerminkan keharmonian hubungan Malaysia-Indonesia.

"Ini adalah sejarah kerana tidak pernah berlaku rakyat Malaysia menerima pengampunan Presiden Indonesia...saya amat menghargainya," katanya.

Ahmad yang juga Ahli Parlimen Pontian, turut mengucapkan terima kasih kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, yang berbincang dengan rakan sejawatnya di Indonesia berhubung perkara berkenaan sehingga membawa kepada pembebasan semua nelayan itu.

"Saya sudah memaklumkan mengenai perkara ini kepada Perdana Menteri dan beliau amat gembira dengan perkhabaran baik ini," katanya. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Pengendali Klikmassa.blogspot.com tidak akan sesekali bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang ditulis oleh pengujung laman sosial ini. Ia adalah pandangan dan pendapat peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian pengadali klikmassa.blogspot.com