KLIK MASSA

KLIK MASSA PANASFM | Created By PANASFM crew

  • RSS
  • Delicious
  • Facebook
  • Twitter

MemBARA-BARA

Selamat Datang!

wwww


RADIO PANASFM

Thumbnail Recent Post

Intense Debate Comments

Klik Massa Dulu Kini Dan Selamanya

  • pemandangan 1
  • pemandangan 2
  • pemandangan 3

SUKE PANASFM?

Blog ini semata-mata copy paste Dari mana-mana akhbar online atau tidak ,termasuk,blog,web portal.dan lain -lain tujuan untuk rujukkan masa akan datang

This blog simply copy and paste from any newspaper online or not, including, blogs, web portal.dan other purposes for the future reference

u r MY ButterFly

My butterfly, You know how I make you fly, Everytime you pass me by, Never fail to make me smile...

B'coz OF u

If u are Alone,i'll Be Ur Shadow... If u want 2 cry,i'll Be ur shoulder.. If u Need 2 Be Happy,i'll Be ur smile.. But anytime u Need a frewn..i'll Just Be Me..

Do Not Leave Me.

I can not forget the tone of your voice I reached needed love...

I'm Not perfect

Terimalah aku Seperti apa adanya Aku hanya insan biasa Ku pun tak sempurna...

BestFrewn 4ever

Yeah We're Tight and Yeah We Fight But Through All Of It,There's one thing that will Never Change We'll Be FrienDs Forever...

Yakin siap 10,000 Rumah Mesra Rakyat

CANTIK...Husni (tengah) melihat reka bentuk baru RMR sambil diberi penerangan oleh Idris (kanan).
Oleh Helmy Abd Rahman
helmy@hmetro.com.my
SYARIKAT Perumahan Negara Bhd (SPNB) yakin mampu menyiapkan pembinaan 10,000 rumah bagi program Rumah Mesra Rakyat (RMR) di seluruh negara, tahun depan.
Pengerusinya, Datuk Idris Haron berkata, bagi memastikan sasaran itu tercapai, SPNB mengambil pendekatan lebih bijak dan berkesan antaranya mengguna pakai Sistem Pembinaan Berindustri (IBS) untuk membina kediaman berkenaan.

“Dalam tempoh lapan tahun sejak ditubuhkan, SPNB membina 17,000 rumah dengan purata 2,500 kediaman setahun, maka apabila diamanahkan kerajaan untuk menyiapkan 10,000 rumah dalam tempoh setahun, ia satu cabaran besar buat kami.
“Bagaimanapun, dengan pelbagai pendekatan proaktif, kami yakin menyiapkannya pada masa ditetapkan dengan 5,000 unit dijangka siap menjelang Jun tahun depan. Malah, mulai bulan depan, 200 rumah siap untuk diduduki,” katanya pada sidang media selepas majlis pemeteraian memorandum persefahaman (MoU) antara SPNB dan Bank Simpanan Nasional (BSN) di Kuala Lumpur, semalam.

Program RMR membabitkan pembinaan kediaman bernilai RM65,000 seunit dengan pemilik perlu membayar RM45,000 saja menerusi pinjaman daripada institusi kewangan, manakala baki RM20,000 dibiayai kerajaan.

“Kerajaan memberi subsidi RM200 juta untuk membina 10,000 rumah ini dan baki RM450 juta akan disediakan institusi kewangan dengan BSN menjadi agensi perbankan pertama yang tampil bekerjasama dengan kami. Menerusi kerjasama ini, pemilik hanya perlu membayar RM150 sebulan,” kata Idris sambil menambah perjanjian serupa dijangka akan dimeterai pihaknya dengan satu lagi institusi kewangan dalam masa terdekat.
Sebelum itu, dalam ucapan perasmian majlis MoU berkenaan, Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Husni Mohamad Hanadzlah berkata, bagi memastikan kejayaan program berkenaan, kerajaan setiap negeri perlu bekerjasama lebih erat dengan SPNB.

“Kerajaan negeri perlu menyediakan tanah dengan bayaran premium norminal untuk mempercepatkan pembinaan RMR ini,” katanya.disini

No comments:

Post a Comment

Pengendali Klikmassa.blogspot.com tidak akan sesekali bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang ditulis oleh pengujung laman sosial ini. Ia adalah pandangan dan pendapat peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian pengadali klikmassa.blogspot.com