KLIK MASSA

KLIK MASSA PANASFM | Created By PANASFM crew

  • RSS
  • Delicious
  • Facebook
  • Twitter

MemBARA-BARA

Selamat Datang!

wwww


RADIO PANASFM

Thumbnail Recent Post

Intense Debate Comments

Klik Massa Dulu Kini Dan Selamanya

  • pemandangan 1
  • pemandangan 2
  • pemandangan 3

SUKE PANASFM?

Blog ini semata-mata copy paste Dari mana-mana akhbar online atau tidak ,termasuk,blog,web portal.dan lain -lain tujuan untuk rujukkan masa akan datang

This blog simply copy and paste from any newspaper online or not, including, blogs, web portal.dan other purposes for the future reference

u r MY ButterFly

My butterfly, You know how I make you fly, Everytime you pass me by, Never fail to make me smile...

B'coz OF u

If u are Alone,i'll Be Ur Shadow... If u want 2 cry,i'll Be ur shoulder.. If u Need 2 Be Happy,i'll Be ur smile.. But anytime u Need a frewn..i'll Just Be Me..

Do Not Leave Me.

I can not forget the tone of your voice I reached needed love...

I'm Not perfect

Terimalah aku Seperti apa adanya Aku hanya insan biasa Ku pun tak sempurna...

BestFrewn 4ever

Yeah We're Tight and Yeah We Fight But Through All Of It,There's one thing that will Never Change We'll Be FrienDs Forever...

Umno selar sikap Pas

Umno selar sikap Pas
Oleh : W.SAIDATUL FADZILAH W.NAJEMUDIN
Tarikh : December 27, 2011

KUALA TERENGGANU – Timbalan Pengerusi Biro Agama dan Pendidikan Umno Terengganu, Muhammad Ramli Nuh menyelar sikap pemimpin Pas yang menuduh Umno cuba mewujudkan isu dua solat Jumaat dalam satu kariah tanpa kebenaran.
 
Beliau menegaskan, ia merupakan titah Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin dan perlu diberi perhatian oleh kedua-dua pihak sama ada Umno atau Pas, sambil menegaskan Umno tidak terbabit dengan titah tersebut.
 
Menurutnya, Pas sebagai pencetus kepada isu yang berlaku sejak lama dulu beriku-tan amanat pemimpin mereka dan sepatutnya turun padang bagi menjelaskan kepada rakyat perkara sebenar.
 
“Ini bukan soal Umno buka cerita tetapi ia satu tindakan melalui titah Sultan. Kalau ada pendapat bahawa Umno cuba mengungkit semula isu itu, tidak wajarlah.
 
“Kita tidak boleh kata titah ini sebagai gimik. Sepatutnya kita perlu menghormati titah sultan dan kena cari penyelesaian,” katanya kepada Sinar Harian ketika dihubungi, di sini.
 
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai pendapat pemimpin Pas termasuk Ketua Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Harun Taib yang meletakkan tanggungjawab kepada Umno dan Barisan Nasional (BN) untuk menyelesaikan masalah tersebut.
 
Harun turut meletakkan isu yang berlaku itu sebagai kegagalan pentadbiran Umno dan BN.
 
Muhammad Ramli berkata, Pas tidak perlu menuding jari kepada pihak lain kerana isu tersebut berpunca daripada pihaknya dan sepatutnya ada tindakan daripada pihak tersebut untuk memberi penjelasan kepada penyokong mereka.
 
“Sejarah telah melihat bagaimana isu dua imam dalam satu kariah berlaku iaitu berpunca daripada pandangan, aran dan amanat Abdul Hadi.
 
“Jadi, mereka yang taksub akan menjadikan perkara tersebut sebagai perkara yang patut dipatuhi dan timbul hukum iaitu kalau sembelihan dilakukan Umno haram dimakan dan berimamkan orang Umno tidak sah. Untuk menjadikan sembahyang sah, penyokong Pas buat tempat ibadat sendiri.
 
“Tempat ibadat ini kemudian diiktiraf sebagai masjid ketika zaman pemerintahan Pas namun tidak semua dapat digazetkan sebagai masjid seperti masjid di Pengkalan Berangan iaitu jarak hanya kira-kira 60 meter antara yang diluluskan kerajaan dan masjid yang dibina penyokong Pas,” katanya.
 
Muhammad Ramli turut mencabar pemimpin Pas untuk memberi penjelasan kepada rakyat sekiranyan benar mereka mendukung agama dan bukannya demi kepentingan politik.
 
Bagaimanapun, beliau yakin pihak terlibat tidak akan berani berdepan dengan perkara itu kerana lebih mementingkan soal kemenangan dalam pilihan raya.
 
“Ini bukan politik tetapi soal agama dan perpaduan. Apa salahnya pemimpin mereka turun padang dan mengatakan perkara itu salah tetapi dia tidak boleh cakap begitu sebab takut tidak menang pilihan raya. Inilah yang dikatakan menggunakan agama demi politik,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Pengendali Klikmassa.blogspot.com tidak akan sesekali bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang ditulis oleh pengujung laman sosial ini. Ia adalah pandangan dan pendapat peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian pengadali klikmassa.blogspot.com