KLIK MASSA

KLIK MASSA PANASFM | Created By PANASFM crew

  • RSS
  • Delicious
  • Facebook
  • Twitter

MemBARA-BARA

Selamat Datang!

wwww


RADIO PANASFM

Thumbnail Recent Post

Intense Debate Comments

Klik Massa Dulu Kini Dan Selamanya

  • pemandangan 1
  • pemandangan 2
  • pemandangan 3

SUKE PANASFM?

Blog ini semata-mata copy paste Dari mana-mana akhbar online atau tidak ,termasuk,blog,web portal.dan lain -lain tujuan untuk rujukkan masa akan datang

This blog simply copy and paste from any newspaper online or not, including, blogs, web portal.dan other purposes for the future reference

u r MY ButterFly

My butterfly, You know how I make you fly, Everytime you pass me by, Never fail to make me smile...

B'coz OF u

If u are Alone,i'll Be Ur Shadow... If u want 2 cry,i'll Be ur shoulder.. If u Need 2 Be Happy,i'll Be ur smile.. But anytime u Need a frewn..i'll Just Be Me..

Do Not Leave Me.

I can not forget the tone of your voice I reached needed love...

I'm Not perfect

Terimalah aku Seperti apa adanya Aku hanya insan biasa Ku pun tak sempurna...

BestFrewn 4ever

Yeah We're Tight and Yeah We Fight But Through All Of It,There's one thing that will Never Change We'll Be FrienDs Forever...

Perkara 153 buli kaum lain tidak betul - TPM


KUALA SELANGOR 27 Dis. - Tan Sri Muhyiddin Yassin menegaskan bahawa tafsiran yang menyatakan Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan iaitu membabitkan peruntukan mengenai hak istimewa orang Melayu boleh disamakan sebagai membuli kaum lain adalah sesuatu yang tidak betul.
Justeru, Timbalan Perdana Menteri tidak fikir satu tafsiran baru perlu dicetuskan kerana kaum lain turut mempunyai hak masing-masing sebagaimana termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.
"Bagi saya ia sudah termaktub dalam Perlembagaan, ada sejarahnya dan ada rasionalnya. Di samping itu juga Perlembagaan memberi perlindungan dan keistimewaan yang adil untuk semua kaum," katanya.
Beliau berkata demikian selepas melancarkan penyempurnaan pemetaan Genom Melayu dan jaringan kerjasama rakan kongsi Bionexus (BNP) kedua di kampus Universiti Teknologi Mara (UiTM) Puncak Alam di sini hari ini.
Minggu lalu, Pengerusi Evangelical Christian Fellowship Nasional (NECF), Reverend Dr. Eu Hong Seng ketika berucap pada majlis minum teh Persekutuan Kristian Malaysia (CFM) dipetik sebagai berkata, Perkara 153 adalah menyerupai membuli jika ia hanya melindungi hak satu kumpulan.
Timbalan Perdana Menteri berkata, apa yang penting amalan daripada perkara yang termaktub dalam Perlembagaan negara menjadi dasar kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam memberikan layanan yang adil dan saksama kepada semua kaum.
"Kita memberikan tumpuan kepada usaha membantu semua peringkat masyarakat dalam soal ekonomi dan sosial. Ini sudah dimeterai dalam kontrak yang kita laksanakan selama ini. Saya harap tiada ungkapan dicetuskan hanya untuk tujuan-tujuan tertentu.
"Lebih baik kita berpegang kepada apa yang sudah kita laksanakan selama 54 tahun dan rakyat Malaysia sudah tahu kedudukannya," kata beliau.
Muhyiddin mengingatkan bahawa jika debat dicetuskan mengenai Perkara 153 hanya bagi membangkitkan perasaan perkauman atau rasa tidak puas, ia tidak akan membantu negara dalam usaha menyatupadukan kaum.
"Kita tidak harus mempertikaikan Perlembagaan, ia ada sejarahnya," katanya.

No comments:

Post a Comment

Pengendali Klikmassa.blogspot.com tidak akan sesekali bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang ditulis oleh pengujung laman sosial ini. Ia adalah pandangan dan pendapat peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian pengadali klikmassa.blogspot.com